zondag 6 mei 2018

Opruimsessie 9: de kastjes op de badkamer

In de badkamer hebben we 3 opbergruimtes: het spiegelkastje boven de wastafel, de lades onder de wastafel en het handdoeken kastje rechts naast de wastafel. En ja, onze wastafel is behalve de fles handzeep altijd helemaal leeg, omdat alle spullen die we gebruiken in het spiegelkastje staan. Lekker netjes en opgeruimd dus en makkelijk schoon te maken/houden.

Het handdoekenkastje heb ik tijdens de vorige opruimsessie (nr. 8) al opgeruimd. Daar viel niet zo veel aan op te ruimen aangezien er voornamelijk nette stapeltjes met handdoeken en badmatjes in liggen. Er bleven deze ronde dus 2 kastjes over.

Het kastje achter de spiegel bestaat uit 2 delen, waarvan het linker deel van mij is en het rechter deel van mijn man. Mijn deel is eigenlijk altijd al netjes dus er kon niks weg, ik heb het alleen schoongemaakt. Mijn man heeft zijn deel ook doorgelopen en schoongemaakt. Ook bij hem kon niks weg.

De bovenste lade onder de wastafel is van mijn man, alleen mijn föhn ligt daar ook nog in. 
In die la staan 2 mandjes, een met medicijnen en een met losse rommeltjes. Mijn man heeft beide mandjes doorgelopen en meteen ook schoongemaakt, evenals de lade zelf. Bij hem konden eigenlijk alleen wat lege verpakkingen van medicijnen weg.

De onderste lade is van mij. Daar staan 3 mandjes in. In het linker mandje liggen voornamelijk douchekapjes, die ik in de loop der tijd uit hotels heb meegenomen en dagelijks gebruik als ik douche. Het einde van deze voorraad begint nu in zicht te komen. In het middelste mandje zitten wat voorraden zoals deodorant, bodylotion en shampoo. In het rechter mandje zitten mijn medicijnen zoals Paracetamol, neusspray, Strepsils e.d. Naast de mandjes staan nog wat drie bakjes met losse troepjes.

De volgende dingen mochten allemaal weg: 


Drie flessen met haarlak die ik nooit gebruik. Een flesjes Dettol, neusspray en Betadine zalf waren over de datum, dus die gaan weg. Een flesje met olie voor je nagelriemen mag ook weg, want dat gebruik ik niet want je handen worden er spekvet van en je kunt dus niks meer doen zonder overal vieze vingers achter te laten. Verder mogen weg een zeepje (ooit uit een hotel meegenomen), een haarspeld, een oud oogpotloodje, een haarclip, plastic handschoenen voor als je je haar gaat verven, een hoesje voor een nagelvijl en een papieren onderzettertje wat onder de tandenpoetsbeker ligt. Die heb ik vervangen door een nieuwe.

De volgende dingen worden elders opgeborgen:
Een tube shampoo en een tube douche gel, die gaan bij de shampoos in de douchehoek. Papieren dekjes voor op de toiletbril, die gaat in mijn rugzak voor als we onderweg een toilet tegenkomen dat niet zo schoon is. Een vochtig doekje, die gaat ook in de rugzak. Drie verpakkinkjes met naaisetjes (uit hotels meegenomen), die gaan bij de overige naaispullen. Twee doosjes met oordopjes, die gaan naar de slaapkamer en de papieren nagelvijltjes gaan bij mijn hobbyspullen, want dat is handig voor kleine houten dingen.

Tadaaaa, de badkamer is ook weer opgeruimd!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten