donderdag 26 april 2018

Opruimsessie 8: de middelste én de rechter kast op de kleedkamer

Samen met mijn man hebben we de twee overgebleven kasten op de kleedkamer opgeruimd. Van de middelste kast is alleen de linkerhelft van het hang gedeelte van mijn man maar de rest (dus ook de lades) is van mij. 

In het witte mandje links zat strijkwerk van ons beiden. Dat hebben we weggestreken. Er zaten een heleboel zomerbloesjes van mij in, die ik al lang was vergeten. Ik heb er dus ineens een heleboel "nieuwe" kleren bij! 😊
Omdat ik onlangs al een keer mijn kleding had opgeruimd, kon er bij mij alleen een spijkerbloesje weg wat ik al een tijdje niet meer met plezier droeg. Mijn man heeft een paar overhemden weg gedaan.
Omdat we een poosje geleden een heleboel schoonmaakmiddelen in de aanbieding hadden ingeslagen en we die op dat moment niet in het badkamerkastje kwijt konden, stonden die in de kledingkast. Dat is natuurlijk niet de plek ervoor, dus ze zijn nu tóch naar het badkamerkastje verhuisd, waar ze een plekje op de onderste plank + naast de handdoeken hebben gekregen.
Omdat op de onderste plank, achter de flessen, een bakje staat met daarin allemaal mini flesjes met shampoo, body lotion etc., heb ik die ook meteen even aan een kritische blik onderworpen. Daar kon niet veel van weg, alleen dit flesje met conditioner (wat ik toch nooit gebruik). De bodywash staat nu bij de douche zodat ik die ga gebruiken. 
In de lades in de kledingkast zit voornamelijk ondergoed en sokken, dus die laat ik hier niet zien omdat ik dat toch wel wat privé vind. Ook staat er een bakje met wat losse rommeltjes. Wat ik wel laat zien is wat ik allemaal heb weggedaan of elders heb opgeborgen:

Dit gooi ik weg, een paar "Remi" sokken (zo noemen wij sokken waarvan we er maar één hebben, tijdens de opruimsessie heb ik weer één paar kunnen herenigen), pantykousjes die ik nooit draag, een kartonnen doosje van de juwelier en een OV kaart die we tijdens onze huwelijksreis in Amerika hebben gebruikt:
Dit gaat naar de Kringloop of op een weggeefhoek, een kroontje dat ik heb gedragen op mijn vrijgezellen feest, vlinder magneetjes en een paar armbandjes die ik nooit meer draag:
De zwarte armband met de bloemen was kapot zoals je kunt zien, maar die heb ik inmiddels gerepareerd. Hij gaat niet weg want ik vind hem erg leuk. De andere armband heb ik gesloopt en de kraaltjes die er af zijn gekomen zitten nu bij mijn hobbyspullen:
Verder komen wederom de "over de deur" haakjes tevoorschijn die ik bij opruimsessie 5 uit het kastje had gehaald en naar de kledingkast had verhuisd. Achteraf gezien mogen deze alsnog naar de kringloopwinkel.
Het ouderwetse kaartje rechts boven, dat is een geurzakje. Die ligt nu in mijn la in de kast op de slaapkamer. 
De zooltjes voor in je schoen zitten nu bij de schoenpoets spullen. 
Het anti-skim hoesje van Jan Doets hadden we gekregen toen we naar Amerika op huwelijksreis gingen. Aangezien we inmiddels anti-skim hoesjes van leer hebben gekocht, mag deze weg. 
De handschoenen heb ik vroeger gebruikt tijdens het paardrijden. Ze hebben rubberen nopjes aan de binnenkant zodat de teugels niet uit je handen kunnen glijden. Ze zijn waarschijnlijk ook handig voor autorijden, dus deze gaan bij de overige wanten, sjaals etc. in de garderobekast in de hal beneden.
Dit topje met pailletjes en kraaltjes heb ik vroeger tijdens de feestdagen een paar keer gedragen. Inmiddels pas ik het al jaren niet meer en het ligt maar in de kast. Omdat het een heel mooi topje is, ga ik deze proberen te verkopen, evenals het setje armbandjes, wat ik ook nog nooit heb gedragen en waarschijnlijk ook nooit zal dragen.
En dan ziet de middelste kast er nu zo uit (en ter vergelijking ook de "voor" foto nog een keer):
Na de middelste kast, hebben we meteen ook maar de rechter kast opgeruimd. Hier hangen onze broeken, jassen, vesten e.d. in. Hier kon niet veel weg.

Onderop lag een lege papieren tas, die gaat bij het oud papier. 
De broeken hebben we wat netter opgehangen.
Van mijn man hing er niets in wat weg mocht en ik heb 2 blazertjes weggedaan, die ik al in geen jaren had gedragen en dat ook niet meer ga doen (waarom heb ik ze al die tijd toch eigenlijk bewaard?).
Wat ik ook nog tegenkwam maarwat beslist niet weg mag, is het enige kledingstuk van vroeger dat ik heb bewaard. Het is een lang vest met een wollige voering wat ik gedragen heb toen ik een jaar of 6-7 was. Ik heb nog een foto waar ik het op draag op het balkon van onze woning in de Oost Indische buurt in Amsterdam, hartstikke leuk toch? 

Eigenlijk zijn foto's het allerleukste om te bewaren boven spullen, ik zie nu nl. achter mij een heel klein stukje van het Dick Bruna gordijn dat op mijn slaapkamertje hing en wat ik helemaal was vergeten! 
Omdat er uit deze kast dus niet veel weg ging, zie je ook niet veel verschil:
Al met al hebben we 3 volle vuilniszakken met kleding in de kledingbak gegooid.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten