zondag 11 maart 2018

Mijn eerste opruim sessie: nachtkastje en slaapkamerkastje

Mijn eerste opruimdag ben ik in de slaapkamer begonnen. Wij hebben geen nachtkastjes, maar een plank boven het hoofdeinde van ons bed en aan de uiteinden zitten 3 vakjes. In het bovenste vakje staan een stekkerdoos (voor de verlichting, mijn electrische dekentje en om de tablet of telefoon te kunnen opladen) en een doos tissues en in de andere 2 vakjes staan kleine plastic mandjes met spullen zoals handcreme, zaklamp, oordopjes, dropjes en pepermuntjes.
In deze mandjes trof ik slechts 2 dingen aan die daar niet thuishoren: om te beginnen een schroef van de plank boven het bed. De plank zit los om makkelijk het electriciteitssnoer te kunnen wisselen als we een andere lamp willen hebben. De schroef gaat naar het schroevendoosje. Verder nog een verpakking met neusspray die ik gebruikt heb toen ik een paar weken geleden flink verkouden was. Maar die verkoudheid is inmiddels over dus de spray mag terug naar de badkamer bij de andere medicijnen.
Verder staat er een klein kastje in een hoek van de slaapkamer met daarin voornamelijk toiletspullen. Eigenlijk kan hier niets uit weg. Het staat er netjes (zoals jullie zien staan kleine dingen in mandjes) en wordt ook regelmatig gebruikt. Ik heb wel veel toilettasjes, maar als je met vakantie gaat vind ik die ook altijd handig om snoertjes en andere losse spulletjes in te vervoeren. Ik gebruik ze dus niet alleen voor toiletspullen.
Ik heb één toilettasje uitgezocht om weg te doen. Het is een heel schattig tasje, maar eigenlijk erg onhandig vanwege de vorm en de manier waarop de ritsjes open gaan. Daar ga ik dus iemand anders blij mee maken want ik zet hem op de weggeef groep. Verder kan de doos van mijn deodorant wel weg, die fles hoeft daar niet in te blijven zitten. Die gaat dus bij het oud papier.

Zo, mijn eerste opruimsessie is achter de rug. Zoals ik al verwachte gaat er niet veel weg, maar het is een begin. Alle beetjes helpen en het bewijst maar weer hoe opgeruimd en georganiseerd ik eigenlijk al ben.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten