zondag 18 maart 2018

Opruimsessie 2, lades onder bed

Onder ons bed zitten 4 grote lades waar heel veel in kan. Ik stop zoveel mogelijk spullen in zakken of tassen, want onder een bed is het natuurlijk altijd erg stoffig en op die manier blijven de spullen tenminste een beetje stofvrij.

In de eerste lade zit een kledingzak met daarin 2 plaids. Die heb ik ooit eens in een kerstpakket gekregen en heb ik nog nooit gebruikt. Ik vind ze ook niet mooi. Voor op de bank heb ik andere (leukere) plaids. Deze 2 mogen dus weg en ga ik op de weggeefhoek zetten. Mocht er niemand interesse hebben, dan breng ik ze naar de Kringloopwinkel.
In de tweede lade zit een grote weekendtas met daarin andere weekendtassen. Die mogen allemaal niet weg, want die gebruiken we als we naar de sauna gaan of met vakantie.
Naast de tas liggen nog 2 grote IKEA tassen en wat plastic tasjes. De IKEA tassen mogen niet weg en de plastic tasjes gebruiken we als we naar de sauna gaan om onze natte spullen in de doen. Die mogen dus ook niet weg.
De IKEA tassen gaan in de grote weekend tas erbij en de plastic tasjes gaan in het vakje bovenop de tas. Niks weggedaan maar wel wat netter (en stofvrij) opgeruimd.
In lade 3 ligt een dekentas met daarin 2 luchtbedden, een pomp en een eenpersoons hoeslaken. Dit zijn de logeerspullen voor als mijn neefjes hier logeren. We hebben wel een logeerbed, maar als ze allebei komen logeren moet er eentje op een luchtbed. Deze spullen mogen dus niet weg.
In deze hoes zitten echter ook een aantal shoppers. Die heb ik ooit gratis gekregen bij aankopen op de Huishoudbeurs maar ik heb ze nog nooit gebruikt. De linker 3 mogen naar de weggeefgroep, die vind ik niet leuk. Maar de rechter 2 hou ik. Zeker omdat je nu nergens meer plastic tasjes krijgt zijn dit handige (én leuke) tassen.
En dan lade 4, met daarin een kussen (ergens moet ik nog een tweede hebben, die komt vast wel tevoorschijn tijdens een volgende opruim sessie), een 4 seizoenen dekbed en een slaapzak. Die mogen allemaal blijven.
En dat was dan opruimdag 2 waarop er 2 plaids en 3 shoppers weg mogen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten