zaterdag 24 maart 2018

Opruimsessie 3: de rechter slaapkamerkast

Op onze slaapkamer staan 2 kasten met daarin dingen als extra handdoeken, reserve kussens/dekbedden/beddengoed, ochtendjassen en pyjama's. Verder nog 2 laatjes waarvan 1 met een zootje ongeregeld 😋. De meest rechter kast heb ik vandaag aangepakt:
Op de bovenste plank lag een molton overtrek, die blijft. Die kan op het bed als de molton die daar nu op ligt in de was gaat. 
Verder nog een twee-persoons wit hoeslaken, die blijft  ook (één in de kast, één in de was en  één op het bed). 
Dan nog twee 2-persoons dekbedovertrekken met bijpassende slopen. Aangezien wij tegenwoordig elk ons eigen 1-persoons dekbed hebben (zodat we 's nachts niet de deken bij elkaar wegtrekken), gebruiken wij deze niet meer. Op zolder staat echter nog wel een 2-persoons (logeer)bed, dus we bewaren deze 2-persoons overtrekken wel voor als de kinderen hier slapen of als we logees hebben. 
Verder lagen er nog 4 witte slopen met een geborduurd bloemetje, die blijven ook want wij hebben altijd 2 kussens op bed liggen en één daarvan heeft de sloop die bij het dekbed hoort en de andere (die gebruiken we als we in bed lezen en dus wat rechterop willen zitten) heeft een afwijkende sloop, waaronder deze.

Op de tweede plank ligt ons dagelijkse beddengoed, dat hoeft dus niet weg. 
Ook ligt er nog een spiksplinternieuwe badjas (nog in plastic), die we bij de Postcodeloterij hebben gewonnen. Aangezien wij regelmatig naar de sauna gaan en wij zo wie zo onze badjassen (die op de plank dáár onder liggen) regelmatig wassen en het dus handig is om er een extra te hebben, hoeft deze niet weg. 

Op de plank daaronder liggen mijn pyjama's en hemdjes die ik 's zomers in bed draag. Tevens ligt er een trainingspak wat ik altijd aandoe als we naar de sauna gaan. Maar wacht eens even: 2 trainingsjasjes? Ik heb eens een keer een tweede pak gekocht omdat het in de aanbieding was maar de eerste broek heb ik niet meer. Daarom gaat nu ook het eerste jasje weg.

Daaronder 2 laatjes, met in het bovenste laatje allemaal leuke (nieuwe!) hemdjes met kantjes die ik nooit draag omdat ze uit het zicht liggen en ik ze dus eigenlijk een beetje vergeten ben 😊. Daarom gaan de zwarte en witte nu naar mijn kledingkast op de kleedkamer, waar ik ze dagelijks zie en dus eerder zal dragen. 
De kunststof gekleurde hemdjes doe ik weg en de katoenen gekleurde hou ik als slaaphemdjes. Daarom kunnen de oude slaaphemdjes nu weg, die heb ik al zó lang dat ze niet mooi meer zijn. 
Het linker stapeltje gaat weg en het rechter stapeltje gaat  naar mijn kledingkast op de kleedkamer.
Dit blijft er over, een half lege la met een zomer pyjama en een hemdje met bijpassende slipjes.
Dan de la daaronder, een rommel la. 
Zoals je ziet heb ik er 4 mandjes in staan, waardoor de rommel minder opvalt omdat het toch een beetje op soort verdeeld is. De mandjes heb ik bij de Action gekocht en passen precies in de la.
Het voorste mandje rechts bevat geen spullen die weg kunnen. Het mandje daarnaast wel. Er liggen veel snoertjes in, van een aantal weet ik niet eens meer waar ze van zijn.
De snoertjes waarvan ik niet weet waar ze van zijn laat ik even door mijn man bekijken, hij weet vast wel waar deze bij horen. 
Dan heb ik nog een reisstekker, die gaat bij de rest van de serie in het kastje dat ik op de eerste dag heb opgeruimd. 
Daaronder een duo-stekker, die gaat naar zolder in een la bij de overige lampen en elektra. 
Ook vond ik nog een nachtlampje (niet op de foto), die gaat ook naar de la op zolder. 
De gekleurde snoertjes zijn opladers voor de telefoon. Eentje deed het niet meer, die gaat weg. De overige twee mogen blijven, ze zijn lekker lang en dat is soms handiger dan de korte kabel die standaard bij de telefoon zit.
In het laatje links boven liggen allemaal dingen die mogen blijven.

In het laatje rechts boven liggen mijn e-reader, een mooi schrift, een naambordje en een windgong met een walvis. 
De E-reader ga ik verkopen. Ik lees heel weinig en alle boeken kan ik ook op mijn tablet lezen. Bovendien vind ik de E-reader een onding, ik vind hem niet prettig werken, dus hij mag weg. 
Het schrift gaat naar een kast op de hobbykamer. 
Het naambordje mag natuurlijk blijven, die heb ik van mijn ouders gehad toen ik op mijzelf ging wonen dus die hoeft niet weg. 
De windgong ligt bewaar ik ook, ik heb iets met walvissen dus ik denk er nog even over na of hij ergens opgehangen kan worden.  

En dan is dit de la nu, niet heel veel verschil maar wel een beetje:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten