zondag 1 april 2018

Opruimsessie 4: de linker slaapkamerkast

Gisteren was de linker (dubbele) slaapkamerkast aan de beurt.

Zoals je op de foto ziet, liggen er op de bovenste planken opberghoezen. Dit zijn stevige hoezen die bij deze kast (IKEA PAX) horen. In deze hoezen zitten kussens en dekbedden.
Een van deze dekbedden kan weg. Het is een 2-persoons dekbed en wij slapen tegenwoordig onder 1-persoons dekbedden (anders trekken we 's nachts elkaars deken weg 😊). Op het logeerbed op zolder ligt al een 2-persoons dekbed, meer hebben we er niet nodig. 
Op de plank onder de hoezen liggen heel veel reserve handdoeken en wat reserve beddengoed. 
Van de bruine handdoeken mogen de 4 kleinste weg. Deze zijn nog van mijn man geweest en de grote gebruikt hij graag als we naar de sauna gaan, dus de grote mogen blijven.
De groene en roze handdoeken zijn van mij. De groene gebruik ik als ik ga zonnen om de tuinkussens te beschermen (ik zweet nogal en de kussens zijn ook groen) en de roze zijn mijn sauna handdoeken. 
De rode handdoeken gebruik ik altijd om op mijn kussen te leggen als ik met nat haar ga slapen omdat ik het gewassen heb.  
De gele keukendoekjes hadden wij altijd op de badkamer hangen naast de wastafel, maar we drogen onze handen eigenlijk altijd aan onze gewone handdoek af. Daarom mogen deze gele handdoekjes nu naar de keuken of het toilet. Die gaan dus naar beneden.
De vaatdoekjes zijn eigenlijk voor het sanitair beneden, als ik beneden ga re-organiseren ga ik daar een plekje voor ze zoeken.
Het strijkijzer gaat uiteraard ook niet weg.

Ook lagen er nog dekbedovertrekken met hoeslakens. De 1-persoons set bewaren we voor als mijn neefjes komen logeren en van de 2-persoons sets mag de egale bruine weg. De gestreepte houden we.  
In de kast vond ik ook het tweede kussen, waarvan de eerste in een la onder mijn bed lag. Omdat we een dekbed wegdoen, kunnen beide kussens plus een drietal reserve kussentjes voor op stoelzittingen nu in de hoes waar eerst dat dekbed in zat. Ook zat er nog een slaapzak in een hoes in de kast, die gaat nu bij de andere slaapzak in de la onder het bed.

 En omdat ik een hoes over had, gaat alles lekker stofvrij bij elkaar in die hoes:


En dan is dit de kast zoals hij er nu uitziet:

De onderste plank is nu zo goed als leeg, daar staan alleen wat lege mandjes.

En voor de duidelijkheid hier nog een foto vóór en na:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten