zaterdag 14 april 2018

Opruimsessie 6: klein kastje op kleedkamer

Vandaag was de kleedkamer aan de beurt. Eigenlijk is dit een hele grote inloopkast 😁. Toen we hier kwamen wonen, stond ik altijd veel vroeger op dan mijn man. Om me rustig te kunnen aankleden zonder hem wakker te maken was zo'n aparte kleedkamer erg handig.
In deze kamer staan de wasmanden (één voor witte was en één voor de overige was), 3 kledingkasten, 2 stoeltjes en een klein kastje. Het kleine kastje heb ik vandaag onder handen genomen.

Dit kastje heb ik ooit bij de kringloopwinkel gekocht en zelf opgepimpt. Het kastje heeft een plankje bovenop met een vakje eronder en daaronder 2 laatjes. 
Bovenop het kastje staat een doos tissues en mijn deodorant. Die blijven daar lekker staan. De brief die er ligt bevat mijn nieuwe OV kaart, de kaart gaat dus in mijn OV mapje en de bijgaande brief gaat bij het oud papier.
In het vakje daaronder staan mijn make-up spullen. Ik gebruik deze eigenlijk alleen met bijzondere gelegenheden zoals verjaardagen of Kerstmis.
De volgende make-up spullen mogen allemaal weg. De nagellakjes zijn helemaal stroperig geworden evenals de manicure set. De oogschaduw potloden gebruik ik niet omdat ze niet bevallen. De puntenslijper voor deze mag ook weg nu ik hem niet meer nodig heb voor deze potloden.
In het bovenste laatje liggen heel veel spullen voor onze hobby geocachen en een aantal oude + reserve brillen. Verder nog wat opvouwbare tasjes.
De oplaadbare batterijen gaan naar de kast op de slaapkamer in het mandje waar ook de oplader ligt, de gewone batterijen zijn leeg dus die gaan in de chemobak.  
Twee van de brillen (een gewone en een zonnebril, beide op sterkte) gaan terug naar Hans Anders, die worden gerecycled voor de derde wereld. De andere bril + zonnebril houd ik als reserve. 
De lippenbalsem is op en mag dus weg, het Engelse muntje gaat bij de overige buitenlandse muntjes, de hangertjes van de Engelse sleutelhanger gaan bij mijn hobbyspullen, de douchegordijn ring gaat in de keukenla bij de rest van de ringen. Alle overige spullen zijn geocache spullen en die gaan in onze geocache rugzak.
En dan ziet het laatje er nu zo uit:
En nu is het onderste laatje aan de beurt:
De 2 brieven zijn van mijn vroegere hartsvriendin. Wij schreven toen we zo'n 16/17 jaar waren samen met een derde vriendin héél veel brieven en kaarten aan elkaar. Ik heb alles bewaard en daar gaan deze recente nu bij. De bloemen sticker mag weggegooid.
De paspoorten en het dierenpaspoort gaan terug in het laatje. Het roze opschrijfboekje en het doosje met inspiratie kaarten gaan ook terug. De pasfoto's mogen ook niet weg. 
De lege plastic verpakking kan uiteraard weggegooid, die gaat bij het plastic. 
De bloemzaadjes gaan naar de Kringloop. 
De brilpoets doekjes gaan in het bovenste laatje bij de brillen en het doekje wat ik in mijn dagelijkse brillekoker heb (en inmiddels vies is) mag worden vervangen door een van deze. De reserve vlinder deurknop gaat in de kledingkast in een laatje en de "over de deur" haakjes gaan daar ook naartoe.
En dan ziet het laatje er nu zo uit:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten